Day 27: Chinatown, batucaves en Bukit Bitang

8 mei 2018 - Kuala Lumpur, Maleisië

Heerlijk geslapen in mijn bedbox! Op naar beneden om Maleisië te verkennen! Beginnend met wandelen om een beetje te kijken hoe en wat! Onderweg stonden verschillende kraampjes langs de weg, daar maar eens kijken of ze iets als ontbijt hebben! Geen idee wat het was, maar het smaakte wel! Een plastic zakje met het eten los in de zak haha, gek! Na even te lopen een Starbucks gevonden, daar maar even koffie doen, om even op de wifi te kunnen en een plan te maken voor vandaag! Op naar Chinatown dan maar, even een Crab auto boeken, zo zie ik wat meer van Maleisië! Bij Chinatown aangekomen had ik het wat groter en meer verwacht, maar waren ze ook nog aan het opbouwen! Leuk om overal even te kijken en wat een prijzen, voor een euro kom je al ver haha! Onderweg wordt ik aangestaard haha en zie ik verschillende mensen op de grond liggen slapen, zwervers, bedelaars etc. Even een terrasje weer op voor wifi om even te kijken wat ik verder vandaag op het programma wil! Ik weet al wel dat ik vanavond graag wil sporten en zwemmen, maar verder is het een vraagteken! Even kijken naar wat highlights van Maleisië en op naar de Buta Caves met de Crab taxi. Wat een lieve man en gelukkig sprak deze chinees goed Engels en had hij een goed gevoel voor humor haha super leuk gesprek! De man vertelde me nog om lange kleren te gaan dragen, dus gauw even omkleden uit respect! Een erg lange trap en wandeling naar de grotten, met veel aapjes op en om de trappen! Om verstandig te zijn, de tassen maar even ondertussen in mijn rugzak proppen! Niet slim haha, 1 van de apen had mijn onkunde door en pakte mijn tas met mijn net nieuwe JBL en ging er gauw mee vandoor🙈 na lang wachten en hopen dat het aapje begon te beseffen dat hij er niets aan had, lukte het een lief kind om mijn JBL terug te pakken haha super! Nu paste het teminste in mijn tas en hoefde ik het zelf niet meer uit te pakken😂 Diverse voorbijgangers bekeken het tafereel en bleven me waarschuwen, mede voor mijn zonnebril🙈 Mijn weg vervolgt en aangekomen bij de buta caves! Wauw wat gaaf zeg! Na even rondlopen en wat foto's weer terug naar beneden om daar bij verschillende bezienswaardigheden te stoppen! Gaaf! Op naar de bus, onderweg besloten toch een taxi te pakken terug naar mijn hostel! Dubbel zo duur als de Grab, maar ik had geen andere keuze doordat ik geen internet heb, kan ik alleen boeken met wifi! In de taxi kreeg ik nog een extra stuk van Kuala Lumpur te zien, doordat de chauffeur me niet naar de juiste bestemming leidde, uiteindelijk wel goed aangekomen! Terug bij het hotel en ondertussen even kletsen met iemand in de lift, leuk! Gauw even opfrissen en bij het zwembad kijken! Wauw, wat gaaf hoe het eruitziet! Wat een uitzicht! Toch nog eerst even de stad in, in de hoop de hop on, hop off bus te vinden. Even wat Nederlanders vragen om wat raad, maar deze konden me helaas ook niet verder helpen met de weg! Ondertussen begint het te onweren, dus besloten om bij de Familymarkt even gauw iets kleins te eten en drinken en daar te schuilen! Ondertussen bedacht om een Grab te pakken naar het startpunt van de hop on, hop of. Helaas zijn alle taxi's te druk, dus nog maar even blijven schuilen! Toch een crab gevonden en dan maar op naar Bintang Centre, wauw wat een luxe etc! Mijn idee van Tokio alleen dan in Maleisië en een stuk rustiger! Helaas heb ik nu te weinig tijd voor de hop-on, hop-off, dus proberen met de Crab zoveel mogelijk te zien en te genieten 😍

Zo zelfs de vraag gekregen of ik bahasa indonesia spreek, maar nee helaas alleen de standaard woorden! Wel een leuk gesprekje met de cassiere! Behoorlijk verdwaald in het winkelcentrum haha gelukkig uiteindelijk de weg terug gevonden. Besloten om lopend terug te gaan, maar dit bleek niet zón goed idee, de stoep is hier door de regen spekglad met slippers aan, gelukkig heb ik me nog net staande kunnen houden! Vast een leuke attractie om te zien voor de locals🙈
Onder het lopen liet maps.me me in de steek opzoek naar de Bukit Bitang (buitenwijken), als tip van de Nederlanders! Drie kwartier a een uur verder toch mijn bestemming bereikt! De Bukit Bitang is een centrum met een grote verscheidenheid aan winkels, een winkelcentra en een grote markt met vooral eten! Na wat rond kijken even wat eten bij de locals, gelukkig stonden er plaatjes op de kaart zodat ik een klein beetje een idee had wat ik bestelde. Lekker eten en genieten van een welverdiend biertje (Guiness stout, dat ze dat hier hebben), nog even met wat Belgen gekletst en mijn weg
vervolgt over de markt! Leuk al die locals die met verschillende dingen staan, veel zelfgemaakte dingen, parfums, muziekboxjes, vers fruit, cocosnoot etc. Na een lange wandeling weer bij mijn hotel aangekomen om vervolgens even op te frissen en nog even te genieten van Kuala Lumpur bij avond! Wauw, wat gaaf al die gebouwen en lichtjes, zelfs de Pentronas Twin Towers van dichtbij bewonderd😍