Day 29: Trip to Nusa Lembongan

10 mei 2018 - Jungutbatu, Indonesië

Zo heerlijk gewekt met een ontbijt paraat, daarna heerlijk van mijn (privé) zwembad genoten! Nog even mijn backpack weer ordenen en om half 11 werd ik opgehaald voor mijn trip naar Nusa Lembongan! Wat een geweldig lieve mensen en goede service in het hotel!😍 hup de taxi en nog een stuk door Sanur rijden! Oh I love this place! Peacefull, lovely, beautiful and really kind people😍 Nog even stoppen bij het boekingspandje om alles rond te maken en een stikker met hotelnaam ontvangen! Leuk zo'n sticker op je shirt🙈 aangekomen bij de boot zaten er al veel mensen te wachten! De bemanning was druk met de koffers en tassen aan het heen en weer slepen, kon nog mooi even genieten van het mooie strand!😍 even later was alle bagage aan dek en mochten wij ook instappen! Gelukkig had ik een korte broek aan, want de golven maakten de kleren van verscheidenen erg nat😂 lekker een plekje uitzoeken, even omringd door alleen maar Chinezen! Grappige taal en grappige mensen😂 geluksmomentjes om stil van te worden😍 zowel de boattrip als het uitzicht vanaf de boot bij aankomst! Wauw!!😍

Gauw in onze taxibus stappen een open vrachtwagentje haha! Allemaal smalle wegen en paden🙈 heerlijk, wat een geschommel! Erg leuk om een keer mee te maken!😍

Aangekomen bij het hotel, wat prachtig zeg! Wauw en wat een een uitzicht vanaf het zwembad! Ook een erg aardige man die eigenaar is, alleen was hij erg moeilijk te verstaan door zijn hazelip! Maar gelukkig volgens mij alle antwoorden goed gegokt🙈 even het hostel bekijken, oké het enige bed dat over was, het bovenste bed van een stapelbed op een gemengde kamer (6 persoons), nieuwe uitdaging! De toiletten/douches kunnen verder niet op slot of je sluit alle kamers af🙈 hmm gelukkig ben ik veel weg! Even vragen of ik een scooter kan huren, maar deze waren al op. Dan maar even afkoelen en genieten in en bij het zwembad! Daarna maar een stuk lopen om te kijken of ik het strand kan vinden, nou volledig verdwaald🙈 diverse kinderen die hoi zeggen en mensen vragen waar ik naar toe wil, nou 'to the beach', okay! Fijn ik loop dus goed, bij het water aangekomen was er totaal geen beach en kon je het water ook niet in.. hmm, verkeerd dus, dan maar weer terug! Verschillende mensen wouden helpen of 'transport' zijn, maar als eigenwijze Nederlander blijven proberen🙈 Wat een armoede in dit gedeelte zeg! Na nog een keer de weg uitgelegd te hebben gekregen, op de juiste weg gekomen. Leuke shops langs de weg, dus in mijn enthousiastme domme dingen gekocht, tot ik erachter kwam dat ik nog moest lunchen! Oeps, lukt net met wat puzzelen en het geld dat ik nog bij heb🙈 maar eens kijken of ik ergens kan pinnen, maar het antwoord van maps.me was nee! Dat ga je toch niet menen, op het hele eilamd niet kunnen pinnen? Google maps geraadpleegd en er zaten er toch wat 1,5 km verderop! Nou dan maar beginnen met wandelen🙈 De eerste was gesloten, eindelijk bij de tweede automaat aangekomen bleek mn pas niet te werken, zoeken naar de volgende. Verschrikkelijk, verder zoeken dan maar! Uiteindelijk kwam ik niet aan bij een nank maar wel een scooter rent, nou dan dat maar om mijn zoektocht te kunnen vervolgen! Weer terug naar de tweede, schijnvaar zat er 1 tegenover, maar deze derde was buitengebruik! Poh dan maar mijn creditcard ophalen en helemaal elders met de scooter proberen! Gelukkig, vierde maal gelukt! Nou op naar het strand, maar toch een verkeerde afslag genomen🙈 wel een leuk terras en een zakkende zon, mooi uitzicht! Nieuwsgierig geworden naar een mooiere plek om de zonsondergang te zien, bij het strand aangekomen, toch de verkeerde kant opgereden🙈 dan maar verder rijden om te kijken of het daar nog gaat lukken! Ondertussen de yellow bridge bereikt, gaaf! Daar maar overheen en uiteindelijk op een prachtig strandje uitgekomen met allemaal parasolletjes en zitzakken, heerlijk wat genieten zeg!😍 na mijn eten kwamen de eigenaren bij me zitten kletsen, na een half uur a uur, werd de dochter opgehaald, daar nog een tijd mee gekletst. Ik kreeg les in bahasa indonesia en hun konden oefenen met Engels! Wanneer we elkaar niet begrepen, werd er getekend in het zand! Uiteindelijk werd het tijd om terug te keren naar mijn hostel! De yellow bridge nog even filmen en fotograferen en door naar mijn hostel! Wauw wat voel ik me een ontzettende bofkont om dit alles te mogen zien en meemaken😍 na het douchen nog even naar het terras aangezien meer dan de helft al op bed lag🙈 Daar nog even chillen en mijn dag af schrijven, nog ff kletsen met de eigenaar en gevraagd of ik morgen kan switchen naar een kamer! Zo vroeg slapen is niets voor mij, ik wil zoveel mogelijk genieten en mijn ding kunnen doen! Ohja helemaal vergeten had ook nog shrimp vissers gezien, mannen die met een mijnwerkershoofdlamp op in het water met een schepnetje lopen te zoeken naar dus garnalen om te eten 😂 grappig om dit te zien!