Day 36: Way back

17 mei 2018 - Pererenan, Indonesië

Wauw heerlijk geslapen zo midden in de natuur! Het geluid van de kikkers, krekels, honden en gekko's, wauw op en top belevenis! De prachtigheid brengt alleen ook iets minders met zich mee, namelijk grote kevers in de badkamer haha🙈 helaas zijn de kevers ook niet bang, maar ik wel😂 nou heerlijk nog even genieten van de rust en op naar het ontbijt. Heerlijk om de laatste dag te genieten van het indonesische eten, heerlijk😍 nog even genieten van het uitzicht en wat foto's maken! Sinds mijn vertrek uit Negara al veel regen gezien en deze ochtend ook! Even wachten tot het iets droger is en dan weer de scooter op! Google heeft me namelijk verteld dat er leuke locale marktjes zijn! Heerlijk weer wat dwalen en genieten van alles, uiteindelijk met een lange omweg de weg gevonden! Even rondkijken en besloten om toch de meer locale shops te gaan sponsoren🙈onderweg nog veel gelachen om mezelf. Ik dacht doe een jurkje aan, want die kan ik achterlaten.. niet aan gedacht dat het waait op de scooter en dus met moeite mn jurk op de plaats kon houden🙈 na even ergens te schuilen voor de regen en wat bikini tops te hebben ingeslagen mijn weg vervolgt richting mijn hotel! Oh wat zou ik hier toch graag nog langer willen blijven, maar mezelf toegezegd vaker te gaan reizen en hier zeker terug te komen op Bali, want WAUW IT'S AMAZING!😍 heerlijk gevoel, helemaal op mn plek, de rust afgewisseld met chaos van het verkeer, heerlijk de scooter de vrijheid, het rondtoeren! Wat een chille sfeer😍 terug bij het hotel werd ik in mijn kamer goed laten schrikken🙈 er was een hond inclusief nekbel in mijn badkamer haha poh schrok ik ff van haha🙈 gauw hem naar buiten gelaten en nog even een plons genomen in het zwembad, helaas begon het al gauw te regenen en wou ik mijn handdoek wat droger houden! Gauw maar douchen en mijn backpack weer inrichten, om vervolgens weer uit te checken! Mijn backpack gelukkig kunnen laten staan om nog wat verder rond te rijden, heerlijk zeg! Nog heerlijk genoten en bij het strand gezeten, heerlijk ge- en verdwaald, toen werd het toch echt tijd om te lunchen, mijn laatste hier op Bali. Heerlijke plek tussen de rijstvelden gevonden en daar genoten van het verse fruit en verse juice! Wat ga ik dat missen en de prijzen haha in NL hebben we het voor hetzelfde nog niet eens uit de supermarkt!🙈 nou weer door naar het hotel en daar een crab bestellen, helaas zijn de eerste twee af om het verkeer en het te weinig verdienen, hier schrok ik wel ff van! Ik kreeg al een appje van iemand, maar die wou veel meer! Nog maar eens proberen en ondertussen eveb gekletst met de eigenaar! Gelukkig, deze taxichauffeur kwam al erg snel, super! Ik werd door de eigenaresse netjes geholpen met mijn spullen en vriendelijk uitgezwaaid! In de auto lekker gekletst met de chauffeur! In Canggu hingen spandoeken met 'No uber, jojek, crab etc., give the locals a change!'. Dit vond ik al vreemd want veel locals rijden juist dit, dus even navragen bij deze man. Volgens hem maffiachauffeurs die alles zelf bepalen etc., hmm.. veel locals gebruiken bovenstaande vervoersmiddelen ook veel! Nog even nagevraagd of het een goede baan was en hij zei gelukkig van wel! Mooi! Zelf woont de chauffeur op Nusa Dua, hier heeft hij me ook wel nieuwsgierig naar gemaakt! Leuke gesprekken en ook nog samen gelachen top! Na twee uur rijden de terminal airport bereikt gelukkig! Mooi optijd, dus het wachten kon beginnen! Als een echte backpacker een karretje gehaald en mijn backpack er op gegooid🙈 jeetje wat zwaar🙈 nou heerlijk relaxen en een beetje terug denken aan de geweldige tijd😍 vooral tijdens de check-in had ik hier voldoende tijd voor, 1,5 a 2 uur in de rij! Gelukkig was ik gewaarschuwd, dus netjes op tijd overal doorheen gekomen! Bij de metaaldetector moesten ze nog eve ouwehoeren, met het apparaat mn beugels volgen hahaha nou alsof dat hier niet normaal is😂😂 maar gelukkig kon ik gauw door en konden we en meerderen er om lachen😊 in het vliegtuig een start gemaakt met het uitzoeken van de foto's en een filmpje gekeken, de eerste vlucht ging mooi snel! Straks even haasten op Singapore om mijn volgende vlucht te halen! Super ook weer gelukt en ondertussen nog een leuk gesprek gehad met een man naast me in het vliegtuig, over de lonen etc. De verdeling rijk en arm en dat het zo dicht naast elkaar ligt!

1. Edwin:
    17 mei 2018
    Ik zal jouw verhalen missen, ik stel voor dat je in Nederland ook maar gewoon iedere dag een verslag gaat schrijven -:) Dank je wel voor jouw mooie verhalen Lianne en als jij dit leest ben jij al thuis gearriveerd, dus welkom thuis oftewel selamat datang di rumah