Day 34: Goodbye and Balian Beach

15 mei 2018 - Balian, Indonesië

Vandaag wat minder geslapen doordat het nu definitief wordt dat ik al gauw weer naar huis heen moet! Om kwart over 6 ging ook weer de algehele wekker met een goede beat! Nou lekker wakker dus al, dus er maar uit! Leuk om de kinderen en juffen van de kindergarden nog even te zien, leuke mensen! Nog even gekletst en door om even te ontbijten. Na het ontbijt nog een tijd met pajmk Ronny gepraat en ideeën uitgewisseld voor verbetering qua communicatie met de vrijwilligers en ideeën over duurzaamheid geld genereren. Interessant en wat is het een positieve man die overal voor openstaat! Na het gesprek met Lisanne een nieuwe vrijwilliger naar de locale markt gegaan om wat spullen voor het tehuis te halen. Al gauw vonden we kussens en na wat afdingen, grappen en bemoeienis/hulp van de rest van de markt, hadden we een goede deal gemaakt! Na Google translate overlegd dat we de kussens later zouden ophalen en eerst de andere spullen op de markt zouden zoeken! Na bij de een beetje Engels sprekende locals gevraagd te hebben waar we plates en glasses konden halen, werd het toch nog even zoeken naar de juiste shop! Ondertussen hadden we de nagelschaartjes al gevonden en ingeslagen. Bij het juiste shopje aangekomen, zoeken naar wat hard plastic. We werden meteen al geholpen door een vrouw, maar met de vraag 'morning-price' kon ze niets alleen maar lachen🙈 nou dat schoot dus ook niets op vandaag haha! A good price? Maar ook dit werkte niet, alleen maar voor meer gelach en steeds meer mensen begonnen mee te lachen haha! Nou wat borden en bekers gepakt en dan nog maar eens proberen bij de baas, maar ook deze ging hier niet in mee. Gelukkig waren het erg vrolijke mensen en hebben we allemaal wel veel gelachen🙈 het was uniek in de market, een shop met prijzen, die ook de prijzen bleven hanteren! Prima, blij dat we voor het tehuis goede spullen hadden gevonden! Op onze weg terug nog bij wat dingen gekeken en vooral het dragon fruit ga ik missen! Heerlijk hier! Gauw even de 5 kussens ophalen en dit proberen in te passen op scooter! 3 kussens tussen de benen, Lisanne achterop en de andere 2 kussens en de rest van de spullen vast houden! Leuk, we worden steeds handiger met het slepen van de spullen!🙈 goed en wel bij het tehuis aangekomen, de jongste kinderen alvast verblijdt met de kussens! Wat waren ze blij en dankbaar😍

Nog even wat dingen afgestreept en overlegd, toen gauw met Koen naar de fitness! Heerlijk nog 1 keer voor ik naar huis terugkeer! Hopend dat we de goede weg zouden vinden en bijna bij de gym te zijn aangekomen, bleek de weg verder afgesloten te zijn. Na wat gebaren en vragen aan de wegwerkers een uitleg gekregen om bij de gyn te komen, daar heerlijk even een uur gesport! De eigenaar kwam ook nog even, jeetje een politieman, eigenaar van de gym en zeer goed getraind, gedreven man en vriendelijk! Na heerlijk te hebben gezweet gauw op de scooter om naar het tehuis te gaan, daar was iedereen al aan het lunchen, gauw aangeschoven om vervolgens heerlijk te kunnen douchen. Ik had met de meiden om twee uur bij een winkel afgesproken, maar er bleek wat miscommunicatie door de taalbarrière! 3 meiden waren bij het tehuis en moesten ook mee. Even passen en  meten qua vervoer en te kaat vertrokken naar de shop, onderweg kwamen we de andere meiden tegen, dus maar contact mee opgenomen zodat ze naar de winkel zouden komen. Daar even gewacht en toen waren alle meiden compleet! Lingerie hadden de meiden nodig, maar dit vonden ze erg ongemakkelijk! Na ze een tijdje te hebben gelaten en wat overleg kwamen ze aangedruppeld met de door hun gekozen dingen, super! Alles werd in zakken gepakt en de meiden wouden graag dat ik alleen ging betalen, toch schijnbaar echt ongemakkelijk voor ze! Alle meiden naar beneden en ik gauw afrekenen! De tas hield ik ook bij me, afgesproken dat ik ze die pas bij het tehuis zou geven, ook prima! Op se lijst stonden ook nog reinigingsproducten en verzorgingsproducten, besloten dit in een supermarkt te kopen! De meiden lekker druk aan het zoeken en ondertussen een mand vok spullen! Gauw naar de kassa, gelukkig waren we gauw aan d beurt! Buiten bedankten de meiden me erg hartelijk, eigenlijk voor de sponsors! Super! Gauw terug naar de scooterparkeerplaats om daar de rest te ontmoeten! Daisy het overige geld gegeven en zij ging nog met wat meiden op pad voor sandalen en sokken! Ik gauw terug naar het tehuis om mij backpack verder af te maken. Het plan was om om 4 uur te gaan rijden, masr dit werd uiteindelijk 5 uur🙈 jeetje drukken, passen en meten, wat spullen achterlaten en maar zweten om die backpack reis klaar te krijgen🙈 gekukkig kreeg ik hulp en werd mijn backpack voor me naar de scooter gebracht😂 heavy! Alle kinderen zaten al klaar om me te bedanken en uit te zwaaien, nog even met wat knuffelen en gauw weg! Backpack op de rug, handbagage tussen mijn benen en gaan! Jeetje wat ben ik blij dat ik had gekozen voor een tussenstop, de volgende keer echt minder mee! Na een uur rijden begon het te schemeren, wat het rijden er niet gemakkelijker op maakt! Onderweg nog wat regen, maar okm wat een prachtige natuur weer wauw😍 oeps een half iur te ver doorgereden, dus mijn weg weer terug volgen! Links en rechts inhalen, ach dat wil ook nog wel.. ik leer me steeds beter aanpassen hier🙈 oeh gauw ff tanken, maar dan blijkt er natuurlijk nergens iets vindbaar haha! Uiteindelijk naar een stuj door rijden toch helukt gelukkig!😍 bij het dorpje aangekomen, werd ik erg vriendelijk door het stel ontvangen! Super leuk!😍 een hotel midden in de jungle met een prachtige kamer wauw!😍 nog even wandelen in het pikkedonker haha, dan maar met zaklamp! Super!-heetlijk dicht bij het strand! Helaas te donker om echt van het uitzicht te kunnen genieten, maar de zee op de achtergrond is al heerlijk😍 nog een stuk wandelen naar secret beach, waiw dat ziet er gaaf uit zeg😍 bij terugkomst gauw douchen en genieten van de plek! Het enige nadeel waren de insecten hahaha, maar dat geeft wel een extra jungle gevoel🙈