Day 35: Canggu😍

16 mei 2018 - Balian, Indonesië

Wauw wat gaaf Balian beach en heerlijk geslapen! Even een ontbijt aanvragen en deze werd luxe gebracht, heerlijk wat vers fruit in de ochtend! Vervolgens op de scooter om nog wat van balian beach te zien, het is wel een erg klein dorpje, maar ook erg gemoedelijk wauw! Heerlijk nog even naar de beach en vervolgens nog naar secret beach, wauw wat een geweldige plek! Ik moest even wachten tot ik er heen kon, wamt er zat een gans voor de ingang, toen deze verjaagd wads, durfde ik naar binnen! Geweldig wat een rust, natuur, de cliffen, de zee en het geluid! Onderweg zag ik nog een hele grote salamander/gekko of hoe het heet! Hij was helaas te snel met wegrennen om hem goed op de foto te krijgen! Heerlijk om daar rond te wandelen en mezelf als afsluiter getrakteerd op een fresh juice! Nog even terug naar mijn hotel om uit te checken en mijn backpack op te halen! Lieve mensen en een geweldige plaats, vervolgens mijn weg vervolgt naar Canggu! Daar gekozen voor een geweldig hotel, houten hutjes, open, tussen de rijstvelden, heerlijk! Wat een prachtig verblijf voor mijn laatste dag en nacht! Helaas moet ik mijn scooter nog terug brengen naar Ubud, maar heb ik veel geleerd voor een volgende keer rondtrekken, want wauw wat gaaf en wat wil ik toch overal langer kunnen blijven om nog meer te genieten! Ik voel me al zo gezegend door al het moois wat ik heb mogen zien, de avonturen die ik heb beleefd, de gave mensen die ik heb ontmoet en de leuke voorbijgangers, wat tof!😍

Nou gauw mijn backpack bij het hotel neergegooid en door naar mijn scooter, wat heerlijk zeg een trip zonder backpack🙈 na een uur rijden bij mijn bestemming aangekomen, gauw de scooter inleveren, was ophalen en een crab bestellen om zo snel mogelijk weer naar canggu terug te gaan! Helaas had deze man niet zón zin om te haasten en reed hij op zn dooie gemakkie 40 km p/u, nou kon ik chill rondkijken en genieten van al het moois! De rijstvelden, bijzondere gebouwen, leuke shops, natuur etc. Op Canggu aangekomen lekker even douchen en genieten van de rust, om vervolgens een scooter te huren en Canggu verder te bewonderen! Even met de eigenaresse gekletst en zij liet ienand bellen om een scooter te komen brengen, de buurvrouw volgens mij. Al gauw kwam er een vrouw met een scooter die ik mocht huren! Zelf moest ze terug lopen! Heerlijk weer een scooter, gauw zoeken naar benzine, want ik had hem leeg gekregen🙈! Wauw wat gaaf alles, prachtig alle rijstvelden, palmbomen en bijzondere hutjes en tentjes! Nog even naar het strand en daar wat eten gekocht bij een local met een (mobiele) eetkar! Toen ik wees naar wat ik wou, begonnen de rest te schreeuwen loempia, loempia en kwam de eigenaar al gauw aangesneld🙈 wat een samenwerking tussen de verschillende locals die dan bij elkaar staan! Leuk! Geen idee wat ik kreeg, maar de helft smaakte wel🙈 lekker even zitten op het strand met mijn puntzak eten haha!  Nou nog even verder rijden, maar wat een geweldige plek! Super leuke barretjes en shops overal! Jammer dat ik hier niet nog langer kan genieten, maar dit is zeker een plek waar ik terug naar wil! Wauw, ook echt een ontzettend leuke sfeer! Heel chill en relax! Door het reizen met mijn backpack had ik best wel pijnlijke schouders gekregen, dus even een massage! Na een tijd zoeken, eindelijk een salon gevonden die nog geopend was en op een unieke plek uitgekomen! Erg mooi, oude wegen, maar een heel gezellig straatje met een hele gemoedelijke sfeer!😍 Heerlijk genoten van de massage en vervolgens mijn weg terug vervolgt naar mijn hotel. Ze verkopen hier veel verse cocosnoten, dus dit ook maar eens als drankje proberen! Heerlijk mijn laatste avond op een zitzak voor mijn hotel doorgebracht, alleen moet ik nog wel erg wennen aan de smaak van de coconut🙈 het ziet er leuker uit dan dat het smaakt😂 maar door hulp weet ik nu wel hoe het moet🙈
Wat heb ik onwijs ook weer genoten vandaag en vind ik het jammer dat het mijn laatste avond alweer is, maar wat heb ik die heerlijk besteed!😍

1. Margret, Wiebe en Liz:
    16 mei 2018
    Geniet nog van je laatste dag en tot snel!! Liefs van ons😘