Day 16: Like famous🙈

27 april 2018

Lekker op tijd opgestaan en lekker het lesje Engels voor morgen weer even doorgenomen! Vervolgens afgesproken met Daisy om heerlijk voor een haarmasker te gaan. Ons haar heeft namelijk wel wat te leiden door de warmte, de koude douche, minimale straal en steeds weer helmpje op, helmpje af! Toen we eindelijk na veel gezelligheid met elkaar en de kids weg gingen, werd het zoeken naar de weg! Het internet is hier niet wat we gewend zijn. Het is vaak lang wachten op de kinderen tot iedereen bij elkaar is, nog langer wachten op goed bereik vandaag! Onderweg een paar keer gestopt in de hoop dat Google maps ons zou helpen, maar dat ging niet zoals wij het wouden! Wel leuk om weer eens op voor ons onbekend gebied te komen! Toen we stopten om op onze telefoon te kijken, werden we meteen aangesproken. Hello, how are you? What is your name en do you like cheetos haha. Leuk even zo'n spontaan kletsje! Na Google even te hebben geraadpleegd weer verder gereden in de hoop de salon te vinden. Onderweg nog even vragen, maar helaas konden ze ons niet helpen! Wat een geluk! Uiteindelijk toch de salon gevonden! Bij de salon werden we vriendelijk begroet, leuk! Twee keer een haarmasker graag en 4 vrouwen stonden al klaar!

Nou laat het maar beginnen dan, heerlijk ons haar werd eerst goed gewassen, vervolgens gemasseerd! Lekker het haarmasker in en al gauw werd ons gevraagd om 'pictures', nou oké. De telefoons werden er bij gepakt en met ons charmante kapsel selfies met de lieve mensen🙈 om de beurten waren we aan de beurt, de ene foto nog charmanter als de ander😂 ondertussen werd Daisy nog spontaan verschoven om toch echt een selfie met twee from Belanda te maken. De lieve vrouw moest zelfs nog even facetimen met haar man/broer en natuurlijk moesten wij ook in het Engels met hem kletsen🙈 leuk zo haha! Niet alleen ons hoofd/haar maar ook onze armen en nek werden gemasseerd! Met een heerlijk gevoel en zijde zacht haar de salon verlaten, om vervolgens na een stuk verkeerd te rijden terug in Negara te komen. Daar even taarten scoren voor de twee jarige kids en zelf ff gauw lunchen. Op naar het tehuis om daar kennis te maken met de nieuwe vrijwilligers! Leuk! We zijn met 7 nu weer! Nog wat gezellig doen met elkaar, ff weer langs de laundry en even helms scoren met de nieuwe vrijwilligers! Daarna heerlijk bij het tehuis, spelletjes spelen, lekker lachen en even weer opfrissen. Na het eten tijd zodat de nieuwe vrijwilliger haar kon voorstellen en iedereen blij gemaakt met de taart! Bijzonder veelal worden de verjaardagen niet gevierd, omdat voor veel kinderen de geboortedatum niet bekend is. Het is zelfs een schatting hoe oud de kids zijn! Na de taart even met de jongsten geoefend met Engels en Indonesisch leuk! Nog weer even met de vrijwilligers de dag afgesloten en besloten nog ff met Daisy te wandelen. Tijdens het wandelen hoorden we muziek, dus werden we nieuwsgierig. Toch even heen lopen. Gezellif een band aan het spelen en mooi versierde tentjes! Leuk met die muziek en sfeer! Al gauw werden we meegenomen om deel te nemen aan de party en moesten we met de mannen dansen hahah. Nou die hadden meer dan genoeg Arak op hahah en een hele gezellige sfeer, maar ook ongemakkelijk als toerist en enige vrouwen haha. Toch maar even vragen wat de party was, een vrijgezellenfeest hahs! Nou dat hebben we dus ook meegemaakt haha🙈 gauw weer terug, even later kwamen wat mannen ons na zo sjikker als wat op de scooter. Toch nog ff proberen met ons te kletsen, maar door de arak werd de taalbarrière iets te erg versterkt haha dus konden we gelukkig gauw weer door lopen naar het tehuis😂

1. Edwin:
    27 april 2018
    Ik lees iedere dag jouw reisverhalen met veel plezier Lianne, doe je echt goed 👍