Day 17: Galar (riper)

28 april 2018

Vandaag de dag weer begonnen met een Engelse les in de kindergarden, besloten om dit met 3 vrijwilligers te doen. Na kort voorbereiden op naar het schooltje, daar werden we weer vriendelijk begroet! Beginnend weer met het liedje haha 1 van de vrijwilligers wist de melodie niet, dus dat was erg lachen🙈. Gelukkig met behulp van de lerares gelukt om de liedjes goed en wel met de kids te zingen! Leuk je ziet echt dat ze wat leren en steeds beter worden in kleuren herkennen! Vervolgens wat basiswoorden met ze geoefend en geprobeerd het zelf in het Indonesische te zeggen, dit ging best goed al zeg ik het zelf🙈 Onze oefeningen vlogen voorbij, gelukkig had de juf nog een Engelse cd met liedjes, dus deze met de kids gedaan hartstikke leuk! Gaaf dat ze zo'n cd hebben gekregen, om zo het Engels te oefenen! Wat een lol onder de les zeg! Na het lesje even chillen en op naar de markt! Voor de kids hebben we fruit gekocht, dit eten ze niet vaak omdat het te duur is! Voor nog geen euro, 30 bananen om de kids daarmee gelukkig te maken. Weer terug bij het tehuis nog even gechillt en op met een paar vrijwilligers naar Rosari om daar even bij te kletsen. Vervolgens een heerlijk siësta gehouden om daarna met de kids naar de rivier te gaan! Om wat meer energie te krijgen hadden we de JBL aangesloten om zo een muziek scooter te krijgen hahah, nou dat vonden er veel gek, maar ook leuk🙈 ondertussen lekker mee bewegen en zingen met de muziek, de kids deden ook lekker ff mee! Heerlijk zo door de bergen voor ons, alleen vond de scooter het minder leuk🙈. Onderweg konden we heerlijk nog ff wandelen haha want onze scooter kwam de berg niet op🙈 Bij de rivier of zoals ze hier zeggen de riper aangekomen heerlijk met z'n allen gezwommen en gechillt in het water. Heerlijk ff die verkoeling, vervolgens op de terugweg voor iedereen nog pisang goreng (gebakken babaan) gekocht! Heerlijk vind iedereen het! Nog even slapen en dan de engelse les voorbereiden. Het besef begint steeds meer te komen dat ik over een paar dagen weer naar huis moet, hier zie ik best wel tegenop! Het is helaas niet mogelijk om mijn ticket voor een redelijke prijs te verlengen, dus zal ik 2 mei het tehuis verlaten om vervolgens met iedereen naar Kuta te gaan. Om daar gezamenlijk met wat dansjes af te sluiten en dan nog 1 of 2 dagen alleen door te brengen! Heerlijk om daarmee af te sluiten en weer een beetje te wennen en af te kicken van de heerlijke reuring in het tehuis! De Engelse les heb ik helaas niet gered, door alle indrukken etc. Lag ik al op tijd te bed om de laatste dagen vol energie te beleven!