Day 30: WAUW

11 mei 2018 - Jungutbatu, Indonesië

Zo vroeg opgestaan terwijl iedereen nog sliep! Lekker even met de scooter op pad en bij een heel mooi wit strand aangekomen, met een practhtige blauwe zee, WAUW! Onderweg nog even gestopt bij een uitzichtpunt en kwam er meteen een jong meisje op me af of ik een armband wou kopen voor haar school. Die kon ik natuurlijk niet weigeren, ondertussen 6 arnbanden rijker🙈 scheelt heb ik nog wat souvenirs haha! Vervolgens even terug naar mijn hostel om te ontbijten en even vragen of ik mijn nacht kon cancellen of kon upgraden, nothing possible. Tot hier de vriendelijkheid van de man, want er zijn genoeg kamers vrij! Maar goed, misschien moet ik nog even door mijn ongemak van dit hostel! Toch nog even gekletst met een andere backpacker! Leuk! En door op de scooter, het eiland heeft me zowel enthousiast als nieuwsgierig gemaakt, dus proberen zoveel mogelijk te zien tijdens mijn korte verblijf. Op zich zijn de wegen redelijk door gaanbaar, tenzij je van de grote weg afwijkt!🙈 nieuwe uitdaging! Tegen de berg op is te doen, maar de grootste uitdaging wordt de berg af! Nu snap ik ook waarom alle scooters zo beschadigd zijn en waarom bijna elke scooter slagen in de wielen heeft🙈 onderweg bij een leuk tentje gestopt voor een bak koffie! Hahaha ik had toch beter mijn Balinese taal moeten oefenen🙈 ik wou zwarte koffie, zit ik hier met koffie met melk en suiker bleh😂 met een leuk uitzicht😂 het eerste varken wat ik zie, vast gemaakt aan een touw🙈 zelfs een kleedje boven hem om hem te beschermen tegen de zon🙈 de jbl van de man deed hwt niet, dus ging hij zelf gitaar spelen, heerlijk😉 vervolgens bij een andere prachtige plek uitgekomen! Wat een uitzicht en heerlijk schommelen wauw! Na eveb te chillen mijn weg verder vervolgt! Eb daar zag ik een pad, dus die maar eveb volgen! Wauw! Weer een geweldig uitzicht! Van eiland naar eiland, met aan de zijkant de tellow bridge! Wauw! Nog even verder rijden en daar zag ik de blue lagoon! Wauw wat helder blauw, wat een pracht plek! Nog een stuk verder weer een mooi punt, een plaats voor surfers! Wat een golven! Weer verder op mm scooter, intensieve training over deze paden haha! Weer op de gewone weg terug gekomen en eveb langs mijn hostel een duik nemen om af te koelen! Elke local verteld hoe warm het wel nuet is, mou dat is te zien🙈 goed verbrand😂 maar dan wordt ik in ieder geval nog wat bruiner, hopelijk zonder weer te vervellen🙈 na een plons in het zwembad gauw weer verder om nog meer van het eiland te zien, mog even de scooter een dag extra huren, zodat ik de hele aaf en morgenvroeg verder kan! Wauw, wat genieten zeg!

Weer WAUW! Agung beach club is the place i wanna stay sometimes! Prachtig strand, leuke schommels, heerlijke chill plekken in en op het water! Wauw! Even een pittige terugweg omdat ik te eigenwijs ben om de nirnale routes te volgen, maar toch heel huids weer terug gekomen, wat gaaf steeds overal het uitzicht etc. Natuurlijk nog een paar keer langs het meisje van eerder de ochtend gekomen en steeds roept ze erg hard heeee!! Haha heb haar erg blij gemaakt🙈 bij jet hostel afgesproken om met andere backpackers naar de zonsondergang te gaan, maar ik wou nog even douchen etx. Dus besloten na te gaan komen! Goede afspraak haha helaas niet na kunnen komen omdat ik te vaak verdwaalde🙈 uiteindelijk wel een hele gave plek gevonden om van de zonsondergang te genieten!😍 helaas was het iets te bewolkt voor een perfecte zonsondergang, maar deze was voor mij al goed genoeg! Heerlijk met het klotsende water tegen de kliffen wauw! Na hier een tijd te hebben genoten, weer verder gegaan en op een mooi strand aangekomen! Heerlijk in het zand gezeten en besloten daar een drankje te gaan doen! Wauw, fijne muziek erbij, ultieme chillmodus!

Vervolgens nog even na een restaurantje dichtbij mijn hostel om wat te eten, heerlijk plekje! De koele avond wind, het klotsen van het water, de golven, muziekje op de achtergrond, voor me de zee, sterren aan de hemel en de lampjes van het andere eiland, ultiem genieten! Don't need a boy to fall in love😂 echt Bali vond ik al super, maar dit is echt keigaaf!😍❤ wat genieten zeg! Heerlijk de vrijheid, rond scheuren op de scooter, de lieve locals, de gastvrijheid, de warmte, de rust, zulke mooie stranden, cliffen en uitzichtpunten! Wauw!

Het eiland is verder wel erg rustig, in de avond rond 9 a 10 is er weinig meer te beleven, dit zal ook komen door de prachtige hotels etc. Dus heerlijk nog ff chillen bij het hostel voor ik weer naar bed ga!