DAY 31: Trip Nusa Lembongan - Sanur - Ubud

12 mei 2018 - Ubud, Indonesië

Wat lief, heerlijk opgestaan met een zingende familie aan de andere kant van de wereld! Super gaaf, leuk om zo mijn dag te beginnen!🤗😍 op naar de scooter om nog van mijn laatste dag en de scooter te genieten, hmm die rijdt raar, shit een lekke band, dus gauw langs de maker! Helaas gaf na 10 keer roepen nog niemand gehoor, dus dan maar verder lopen en een ontbijt scoren! Gisteren een leuke plek gezien, dus hopelijk na mijn ontbijt is er iemand bij de scooter zaak, zodat ik mijn weg kan vervolgen! Er was nog een man, die ook aankwam bij de scooterzaak, maar ook hij had geen succes! Al lopend werd me nog gevraagd waar ik heen wou en een lift nodig had, maar een lekkere wandeling in de ochtend is prima! Op de terug weg weer langs de scooterzaak, bleek ik bij de verkeerde te zijn🙈 haha dus even een deurtje verder🙈 gelukkig maakten ze meteen tijd en werd er gauw een nieuwe binnenband opgezet, weet ik meteen hoe dat moet😂 en dat voor nog geen 5 euro, blijkbaar een spijker! Gelukkig kon ik gauw weer verder, nog even genieten van het eiland! Nog wat foto's maken en door naar het strand! Daar een heerlijk verfrissende duik genomen, wel lastig lopen door de golven, steeds kwam er weer een steen onder mijn voet of tegen mijn benen aan gespoeld, maar toch heerlijk zo even dezee in kunnen! Nog even op het strand chillen, meteen genoeg zand meegekregen om als souvenir mee te nemen naar huis🙈🙈 nog even verder en door naar een ander strandje! Genieten! Onderweg met nog wat locals gekletst, leuk! Ook nog even lopen van strand naar strand en toen begon er iets in mijn voet te prikken, na de derde keer kijken, zag ik een oorbel die mijn slipper door boord had😂 gauw weer door om mijn scooter in te leveren! Daar met nog wat Nederlanders gekletst en een wandeling terug naar mijn hostel! Daar lekker even douchen en mijn spullen pakken om weer met de boot terug te gaan naar Bali! Een erg leuke en gezellige chauffeur, gaaf! Heerlijk in zo'n busje over de slechte wegen haha, ik moest nog even een ander hotel bekijken voor als ik weer terug kwam op Nusa Lembongan! Wauw, wat een ontzettend gaaf hotel en wat een rust super! Onderweg hadden we ook nog bijna een chinees onder de auto, want hij schrok van ons als tegemoetkomend verkeer en trok aan de verkeerde rem. Een flinke schuiver, maar gelukkig had de man een surfboard aan zijn scooter, wat de val brak. Gelukkig hij was ongedeerd, alleen erg geschrokken! De chauffeur hielp hem overeind en maakte wat grappen, voordat we onze weg vervolgden! Jammer om van het eiland weg te gaan, ik hoop nog een keer terug te komen en dan aan de verschillende trips en activities te kunnen deelnemen! Wat heb ik ontzettend genoten van die eiland, de zee, de stranden, de locals, wauw!😍

Veel te vroeg bij de boot, dus dit maakte dat ik nog gauw kon lunchen voordat we de boot op moesten, ideaal! Gauw even bij een strandtentje eten en door de boot op! Zo de zee was erg wild, dus de boot klapte heerlijk op het water, dit zorgde voor veel gegiechel en bij sommigen wat paniek🙈 het leek wel een attractie haha stukje door de lucht en met een klap weer op het water terecht komen, omhoog, omlaag, heerlijk! Na een klein uurtje aangekomen op Sanur, waar de taxi klaar stond om mij af te leveren in Ubud! Even inchecken en een scooter huren, om zo ook van de geweldige plaatsen op Ubud  te kunnen genieten! Heerlijk! Bij het hotel een erg vriendelijke jongeman, die mijn backpack naar boven tilde! Nog niet bij de kamer aangekomen had hij al last van zijn rug, sorry🙈 even uitpakken en hup de scooter op! Wauw van het ene op het andere moment in de stad en hup door super gave rijstvelden met palmbomen! Wauw! Heerlijk een end afgedwaald en alvast goed kunnen oefenen voor morgen🙈 heb namelijk besloten de scooter meerdere dagen te huren, zodat ik met deze scooter naar west-bali kan rijden heerlijk😍 Met het rijden in Ubud, mia ik Nusa wel, hier moeten we weer een helm op! Maar wat heb ik ongelooflijk veel toeristen gezieb met kapotte armen en benen😳

Na even opgefrist te hebben op mijn kamer, Ubud nog even in! Onder het eten kreeg ik een privé optreden van de man met de gitaar en wou hij met me op de foto! Na wat fooi nog even gekletst, vriendelijke man. Sommige liedjes waren wat moeilijk voor hem, maar dat liet de pret niet😂 Nog even heerlijk door Ubud lopen en besloten om een pedicure te ondergaan, dit was wel hard nodig na 30 dagen op slippers🙈 beklag met de vrouw, maar met veel toewijding werden mijn voeten gedaan, meteen een nieuw kleurtje op mijn tenen! Top! Na een uur a anderhalf kon ik dan eindelijk weer de salon verlaten, met heerlijk zachte voeten🙈 Weer even terug naar mijn hotel om daar nog even te genieten en even heerlijk te facetimen met mijn familie😍 ondertussen genoten van het heerlijke uitzicht en de rust Wauw!