Day 33: Pohsanten

14 mei 2018 - Pohsanten, Indonesië

Vandaag heerlijk opgestaan om vervolgens nog wat boodschappen voor de pannenkoeken voor de lunch te halen! Ondertussen even naar een restaurantje om naar de wc te kunnen haha! Even de boodschappen inslaan, maar dit duurt vaak erg lang🙈 een half uur in de rij staan is niets en de caissières hebben overal tijd voor😂 relax en chill😂 na eindelijk afgerekend te hebben, gauw door voor de rest van de boodschappen en moest er nog sinkaarten gekocht worden! Ondertussen de schrik van mn leven, want mijn portemonnee met paspoort zat niet in mijn tas. Na contact te hebben gehad met een andere vrijwilliger bleek hij gelukkig in het tehuis! Door naar de simkaarten, ook deze vrouw bleek geen haast! Na lang te chillen en wachten, was het eindelijk gefixt en konden we terug naar het tehuis. Ondertussen was de gezondheidsles helaas al voorbij, maar was het voor de meiden een erg interessante en leerzame les. Veel andere kinderen waren naar de kerk. Bij terugkomst moesten gauw de pannenkoeken worden gebakken en ben ik met 1 van de kids naar de sportzaak gegaan voor braces. Helaas zat deze winkel dicht, dus na nog wat rondzoeken naar een andere zaak weer terug naar het tehuis! Ondertussen deed het water het weer, dus gauw een heerlijk verfrissende douche en vervolgens klaar maken om naar een waterval te gaan. Na wat gepuzzel met de scooters en het aantal personen, konden we op naar de waterval. Onderweg natuurlijk even met alle kids tanken en wat drinken halen voor onderweg! Het was een uitdagende weg naar de waterval, stukken asfalt wareb kapot, stenen en gaten op de weg! Ik had de jongste bij voor op de scooter en steeds wou hij kleine stukjes rijden, op de goede delen weg kon dit ook! Grote bulten waren voor bepaalde scooters niet haalbaar, dus moesten er diverse kinderen een stuk lopen🙈 aangekomen bij het stuk waar we moesten parkeren, gingen de jongens voor op door de wildernis om het pad te bekijken. Al gauw bleek dat er een hek op de route was geplaatst, dus nu moesten we een nieuwe route nemen. De stijle heuvels en afdalingen waren voor veel een uitdaging, stukken die glad waren of een groot hoogteverschil! Gelukkig waren de jongens erg behulpzaam en kon iedereen met hulp het pad bewandelen. Vervolgens bij de rivier aangekomen moesten we over stenen klimmen en springen op de waterval aan te komen, leuk! Toen we eindelijk waterval bereikt hadden, zaten al verschillende kinderen in het water! Wat handig dat die kids zijn en wat kennen ze weinig gevaar! Om de beurten van de rotsen afspringen, 5 meter naar beneden, in de hoop dat niemand de stenen raakt! Zelf wou ik ook graag springen, maar vond t ook wel eng🙈 gelukkig durfde ik het haha wel echt gaaf! Uiteindelijk hebben de meesten de sprong gewaagd en waren we lekker afgekoeld! Vanuit het water weer klimmen over de stenen en langs de rotsen, via bomen klimmend naar boven, super leuk! Na een tijdje te hebben genoten van deze plek begonnen we aan de weg terug. Voor de terugweg besloten de gemakkelijke route te nemen en over het hek te klimmen! Top gelukt! Bij de scooters aangekomen te zijn, bleek dat 1 van de jongens de sleutel kwijt was geraakt. Nadat twee jongens met elkaar naar beneden waren gegaan om te zoeken, bleek de sleutel onvindbaar en is de sleutel waarschijnlijk met het springen uit zijn broekzak gegaan. Na gevraagd te hebben of de jongen een reserve sleutel heeft, bleek dit ook niet het geval en gingen de jongens samen aan de pruts. Elke sleutel en een haarspeld werden geprobeerd, op worderbaarlijke wijze werd de scooter gestart en kon de scooter zonder sleutel gereden worden🙈 wat een geluk! Met zijn allen nog even een ijsje halen bij Rian, hier werden Laura en ik verrast met een Sharong als souvenir, super lief😍 nog even met Rian op de foto voor de laatste keer! Na het ijsje ben ik weer met de jongen van vanochtend opzoek gegaan naar de braces. Op de locale markt gezocht en gevraagd en uiteindelijk een tip gekregen voor een andere winkel! Op naar die winkel dan maar nadat we de parkeerwachter hadden betaald. Het munt en briefgeld blijft een dingetje en een vraag wat wat waard is🙈 al mijn muntgeld maar aan de man gegeven, zodat ik zeker wist dat het genoeg was. De man was er erg blij mee en het ruimde bij mij lekker op🙈 aangekomen bij de goede winkel heeft de jongen twee armbraces en een kniebrace gevonden, de jongen sport veel, maar heeft ook vaak pijn. Blij om hem hiermee blij te maken en wat was hij dankbaar😍 terug bij het tehuis nog even met elkaar gegeten en besloten om morgen na alle inkopen alvast te beginnen aan mijn terug weg!dus alvast begonnen weer met het inpakken van mijn backpack en nog even gezellig met elkaar gechillt! Wat afspraken gemaakt voor morgen de dag invulling, zodat ik mijn laatste dag goed besteed! Het was een fijne dag met de kids en heerlijk genoten van nog even het prachtige en vriendelijke West-Bali!😍
Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl