Day 32: Feels like going to my second home

13 mei 2018 - Pohsanten, Indonesië

Heerlijk, wat een heerlijk bed, dus heerlijk opgestaan! Lekker even buiten zitten om nog te genieten van de rust! Al gauw kwam de vriendelijke jongeman van het hotel om te vragen wat ik als ontbijt wou en werd me al gauw een bananapancake en vers fruit gebracht heerlijk! Nog even met hem kletsen over het huren van de scooter en al gauw bood hij aan dat ik wat van mijn spullen bij het hotel kon laten! Super aanbod, daar zeg ik natuurlijk geen nee tegen! Na mijn ontbijt richting het zwembad, om daar heerlijk te chillen. Vanacht had het erg geregend en ook deze ochtend was het nog bewolkt. Toch wel zwemmen in hetzwembadje, maar over dears baantjes trekken haha want het is wel een klein zwembadje! Maar wat lekker en een heerlijke tuin met mooie vijver! Wat een rust en relaxte sfeer!

Om 12 uur uitchecken en een scheiding gemaakt tussen de kleren die ik nodig ben en wat ik pas over 4 dagen nodig ben, de rest achter gelaten bij de laundry🙈 heb de scooter op om mijn nagels hetzelfde te laten worden als mijn tenen! Al snel was ik klaar en zei het meisje tegen me be carefull! Nou, binnen 1 minuut mn nagels al verpest🙈 gauw verder op de scooter om de rest te laten drogen🙈 begonnen zonder navigatie naar na een uur besefte ik dat dat jiet handig was! Ook mijn backpack op mijn rug werd na 1,5 uur ook niet meer handig! De backpack vast tussen de scooter gedrukt, zodat het tussen mijn benen kwam te staan! Nog even bij een local een zakje eten halen, rijst met geen.idee wat hahah🙈 en mijn tour verder! Na een half uur rijden trek gekregen en gestopt bij een supermarkt om daar wat drinken te halen en mijn pakketje op te eten. Een echte inburgeringscursus hahah rijst eten met de handen, respect hoe ze dat doen! Wat een gesop haha daar ben ik niet voor gemaakt!🙈

Het was onderweg een echte toer, verschillende dingen meegemaakt van gejuich, geschreeuw en getoet tot een aanrijding! Iemand vergat hoe groot zijn bocht was en raakte daarbij een meisje op een scooter, die omviel! Al gauw snelden mensen toe om haar te helpen! Wat gaaf onderweg zeg en wat een afwisseling tussen dorpjes en wegen met rivieren en palmbomen! Natuurlijk raakte ik afgeleid onderweg en heb ik wat extra afslagen genomen! Heerlijk zeg, op een bijzondere plek uitgekomen wauw! Door de rijstvelden mijn weg vervolgen, nog even ergens naar de zee. Ik was een grote vlieger, waarna ik beter keek en 4 jongens zag om hem samen im bedwang te houden🙈.  Verder ik het dorpje zag ik nog wat jonge kinderen katapult schieten, leuk op zo'n manier met steentjes en een flesje met elkaar spelen! Nog wat leuke en lieve kinderen/mensen, die allemaal hello zeiden en vrijk zwaaiden! Wat gaaf zeg en mooi allemaal om te zien! Het rijden bleef een uitdaging🙈 inhalen van scooters en busjes, met de gaten in de weg en se verschrikkelijke uitlaatgassen! Hati hati (er liggen er weer wat op de weg😂), de wegwerkzaamheden worden met een spandoekje en deze woorden aangegeven. Met minimaal materiaal het asfalt vernieuwen, of in een scheve houding de stenen langs de brug schilderen. Alles met minimale bescherming! Ook als je denkt dat je op je eigen weg helft goed kunt rijden, kan het maar zo zijn dat er een tegenligger op jou weg komt, deze verwacht dan ook dat de ander aan de kant gaat! Wat was het heerlijk om west-bali weer in te rijden zeg! Wauw wat gaaf en genieten, merkende dat ik steeds dichter bij het tehuis kwam! Daar aangekomen werd ik lief geknuffeld door alle kinderen, het voelt een beetje als thuis komen! Heerlijk! Na even geswitcht te hebben van kamer en even bijgekletst, gauw willen douchen om het zwart van de uitlaatgassen van me af te wassen! Helaas was dit niet mogelijk, door de droogte is het water in het tehuis op. Al een paar dagen zijn er hierdoor problemen met het water! Dusniet kunnen douchen en de wc doet het niet! Erge armoede dus, de kids douchen bij de buren etc. Heel af en toe is er iets water vanuit de bergeb.

Voor de avond stond er een disco op de planning, nog even naar de supermarkt voor wat boodschappen! Daar aangekomen werd ik meteen vriendelijk onthaald door Rian en werd ik geknuffeld haha leuk! Terug bij het tehuis waren de kids druk aan het dansen en de buren deden ook mee! Leuk zeg! Leuke sfeer! Nog met wat kids geknuffeld en gekletst en een spelletje gespeeld! Top! Nog even afgesproken om morgen met wat kinderen wat spullen te gaan halen!