Let the journey begin!

12 april 2018 - Pohsanten, Indonesië

Wekker gezet 04.45 uur uit bed en 05.30 uur vertrek, laat het avontuur maar beginnen!

Een paar knuffels en veel zwaaien later, zijn paps en mams weer terug gegaan. Ontzettend lief en fijn dat ze me weg wouden brengen! Nou op naar de eerste controle, maar wat een drukte. Gelukkig begon er meteen al een man tegen mij te kletsen, dus dat scheelde en ging die rij mooi snel! Nog even wat tijd voor ik naar de gate moest (dacht ik), op het laatst wel even rennen en druk geweest om toch op tijd bij de gate aan te komen, maar gelukkig gelukt! Nou dat ging  mooi, hup vliegtuig in! (12 en een half uur zitten, had ik wel wat onderschat!) Maar super, super verzorging (wist ik veel wat ik kon verwachten?🙈). Nu ik dit schrijf, ben ik al bijna 5 uur aan het vliegen, nog ff dus voor mn overstap..🤔

Om 06.10 geland op Singapore, klein stress momentje 06.10 was namelijk ook de tijd dat ik moest boarden.. gauw t vliegtuig uit, hup zoeken naar t2, deze kon ik overigens niet vinden.. gelukkig een lieve man die mij wees dat ik via de skytrain op t2 kwam. Gauw mezelf bij in de trein gedrukt en hopen dat de boarding nog niet gesloten was. Na wat snelwandelen en haasten de gate gevonden, waar iedereen nog op hun dooie gemakkie zat.. het boarden werd schijnbaar wat later! Heerlijk geslapen in het vliegtuig en om 09.35 lokale tijd netjes geland. Gelukkig had ik ondertussen wifi en al contact met Theo, hij kwam mij met een chauffeur ophalen! Super geregeld en fijn dat ze al klaar stonden! Top geregeld, ze hadden zelfs een fles water voor me, waar ik erg naar snakte🙈 Onderweg gingen ze mee om te pinnen en een nieuwe simkaart te regelen, dit kwam goed uit, want dat laatste vraagt iets meer dan alleen de winkel in te stappen en er weer uit🙈 rond 1 uur waren we op west-Bali en hebben we even een lunchpauze ingelast! Wauw wat een onwijs mooie plek, wat een uitzicht over de zee! In het echt veel mooier aps op de foto😉

Een paar uur later, rond half 4 aangekomen bij het tehuis! Kort even kennis gemaakt met de kids en andere vrijwilligers! Heel leuk iedereen kwam zich voorstellen, my name is..., nice to meet you! Daarna zouden we naar een rivier gaan, na even wat puzzelen was iedereen onderverdeeld op de scooters! Eerst dacht ik, ik rijd zelf wel, maar gelukkig had ik de sleutels toch afgegeven! Want deze mensen weten echt goed hoe ze moeten rijden (of zien geen gevaar😂). Een half uur rijden naar de rivier, vol spanning en verwondering over wat er allemaal te zien is! Zelfs over een brug gegaan waar her en der planken en palen misten🙈 Bij de rivier aangekomen, nog een kleine klim naar beneden en hup het water in! Wat zijn deze kids handig met klimmen en klauteren, helaas ging het bij mij een stuk stunteliger! Vooral het water uitkomen en trappend op stenen en keien, voor de rest grappiger te zien, dan het voor mij voelde haha. Heerlijk afgekoeld, genoten van al het moois en terug naar het tehuis! Wauw dat deze mensen de weg weer terug vinden, dit wordt voor mij telkens weer een uitdaging denk ik (gelukkig hebben we google maps en kunnen we elkaar de locaties sturen)! Het was ook de avond dat er afscheid werd genomen van een vrijwilliger! Leuk, alle kinderen deden een stukje voor haar! Daarna nog even bij elkaar gezeten en nog armpje gedrukt, helaas ben ik toch niet zo sterk als ik hoopte😂 daarna nog gezellig met de vrijwilligers bij elkaar gezeten en gezamenlijk een biertje gedronken! Alcohol is in dit gebied erg moeilijk te krijgen, we hadden een half uur moeten rijden om een paar flessen bier te kunnen krijgen, dat is wel even wennen😂. Het was een leuke eerste dag, even bij slapen en bijkomen, benieuwd wat morgen ons brengt!

1. Hendrika en Dick ten Brinke.:
    12 april 2018
    Mooi Lianen, zo blijven we op de hoogte hoe het met je gaat,hartelijke groeten van Dick en Hendrika.
  2. Sylvia:
    12 april 2018
    Wat leuk Lianne , echt wel gaaf mooi omdat te kunnen doen. We gaan jou zeker volgen . Heel veel plezier .
  3. Anneke:
    12 april 2018
    Ha! Gaaf om zo je belevenissen te volgen. Enjoy!
  4. Mariska:
    Dus toch een reisverslag! Hartstikke leuk! Ik ga je volgen
  5. Margret, Wiebe en Liz:
    12 april 2018
    Wow, ziet er gaaf uit!😍 En fijn dat je zo werd opgevangen!! We wensen je nogmaals heel veel plezier en succes! 😘
  6. Henriette:
    12 april 2018
    Hoi hoi wat leuk om te lezen en te zien, wat prachtig is het daar!!! Groetjes
  7. Jolande en Ties:
    12 april 2018
    Wat gaaf/ leuk geschreven. Het ziet er echt mooi uit. "geniet op de maan" namens Ties.
  8. Sanne:
    12 april 2018
    Super leuk Lee! Mooi geschreven! Lekker genieten daar 😘!
  9. Johan:
    Heel veel plezier daar Lee !! Leuk je verslagen te lezen
  10. Janette Heijkamp:
    12 april 2018
    Oehhh ik ben nu al nieuwschierig naar het volgende verhaal! Succes meissie!!
  11. Erica Wilmink:
    13 april 2018
    Wat een prachtige natuur zeg en je schrijft leuk.

Groetjes Erica