Day two! Good morning, slamat pagi!!

13 april 2018

Dag 2:

Heerlijk geslapen en fris opgestaan. Na een verfrissende koude douche, aangekleed en was er al iemand druk met het ontbijt. We hebben geluk, wij begonnen de dag met een gebakken ei, de kinderen eten drie keer per dag rijst... Na het ontbijt maar eens gekeken op de kleuterschool, erg leuk hoe de kinderen lief lachten of zwaaiden. De kinderen waren net bezig met het gebed en hadden daarna pauze, leuk om dit te zien. Even gekletst met wat kids en de leraressen, toen kwam de vraag of we morgen engels wouden komen zingen met de kids. Hartstikke leuk, dit gaan we morgen maar eens proberen! Nog even gekeken hoe de kinderen speelden en toen weer naar het tehuis! Daar afgesproken dat een andere vrijwilliger ons nog even de weg leert en we wat vertrouwder worden met de scooters! Plan gemaakt, op naar Theo en Gert de eigenaren van het tehuis. We werden daar erg vriendelijk ontvangen en mochten eigenlijk overal gebruik van maken! Super die gastvrijheid! Gauw even omkleden in het 'guesthouse' en heerlijk genieten van een plons en het verfrissende water!

Tijd om terug te gaan naar het guesthouse! Op de terugweg nog gestopt op een mooie plek voor een mooie foto en door het centrum verder, daar een sharong gehaald voor een eventueel bezoek aan een tempel, een ander was namelijk behoorlijk opgelicht 600000 in plaats van 80000 (55 euro i.p.v. 5)! Daarna nog even naar de plaatselijke supermarkt, toen we daaruit kwamen, veel muziek en geluid op de weg! Kwam er net een optocht langs van wandelende kinderen met veel muziek, schattig😍(filmpje volgt)! Super om te zien! Terug bij het tehuis lekker even ons eigen ding gedaan! Daarna gezellig een potje badminton gespeeld, ongelooflijk dat de kids zo fanatiek zijn in die hitte! Ik dacht dat ik in de sportschool zweette, maar gaat 1000 keer sneller hier😂 daarna nog een potje met meerdere kinderen en Jitska, wat zijn ze goed met kapotte spullen! Heel creatief hoe ze overal het beste van maken😊 na het eten werd het dan echt tijd om de Engelse lessen voor te bereiden! Na veel dobben, naar eigen zeggen toch een goed plan gemaakt (wel veel te laat gemaakt😂). Plezier gehad met voorbereiden, hopelijk dat de kids het ook hebben tijdens de uitvoering! Voor morgen weer veel plannen gesmeed, dus nu lekker mijn lakenzak weer in!😂