Day 10: Laughing joking and say goodbye

21 april 2018

Vandaag afgesproken om bij de school van 1 van de jongeren te kijken. Om 7 uur klaar staan om vervolgens om kwart over 9 ook daadwerkelijk naar de school te kunnen gaan, wachten is normaal en tijd lijken ze niet te kennen🙈 bij de school aangekomen, zaten er al diverse kinderen buiten! Er werd erg veel gelachen en gedaan, na goedkeuring te hebben gekregen, konden we de school in! Van de andere meiden die meewaren kregen we een rondleiding! Leuk hoe iedereen keek en ons begroette😉 we stonden even op het middenplein en toen kwamen er steeds meer kids en leraren langs lopen! Nog ff kletsen met een leerkracht en hup de microfoon erbij en werd Augung de jongere waarvoor we kwamen omgeroepen over de hele school! Al gauw kwam Augung aangesneld en konden we ff kletsen en op de foto! Allerlei foto's gemaakt en goed bewonderd haha! Wat leuk om dit te zien en mee te maken, leuk hoe de kinderen allemaal goed gestemd waren, vervolgens konden we verder!

Terug bij het tehuis, besloten alvast te beginnen met de beautymiddag! De haren werden in de krul gedaan, nagellakjes en make-up werden aangesleept en zelfs henna tattoos kwamen er aan te pas! Zowel de jongens als meisjes deden er fanatiek aan mee, super leuk! De één bij de ander, de ander bij zichzelf, wat een geknoei, maar hartstikke leuk!

Na de lunch zijn we naar de rivier Galar gegaan, half 2 hadden we op het bord gezet, nou om 2 uur konden we gaan! Een groepje tezamen en hup weer op naar de rivier! Wauw, het blijft zo mooi hier overal! Wauw! Ik geniet zo van alle momenten! Perfect! Bij de rivier aangekomen gauw weer de klim naar beneden en hup de rivier in! Hier even lekker met de jongens gezwommen en sommigen begonnen zichzelf en anderen met stenen te bewerken, dit bleek dus voor hun wassen te zijn! Nou dat wouden we natuurlijk ook proberen, dus werden heerlijk door de jongens met een steen gescrubt. Alle verbrande huid er weer af, top om verder bij te kleuren! De rocks moesten natuurlijk mee als souvenir! Wat prachtig die natuur en de rivier😍  WAUW! Nog weer even een ijsje eten als traktatie voor het afscheid van Jitska en op naar het tehuis!

Bij het tehuis enorm veel gelachen met de kids! Vooral met Augung, heerlijk zijn aanstekelijke lach! Ook steeds meer kinderen komen meer los en stellen zich meer open! Gaaf! Ff opfrissen en met wat kids even naar de winkel. Er is 1 jongen die wat meer teruggetrokken is, ook in het contact met de andere kids. Hij pakte steeds mijn zonnenbril en zette hem op, dus bij de winkel na heel wat gepast te hebben, hem een zonnebril gegeven. In de avond liep hij hier heel trots mee rond aan zijn shirt, super dit te zien!

Vervolgens was het tijd geworden voor het afscheid van Jitska, Naomi en Edwin weer een beetje! Mooie stukjes werden gedaan, knap vooral nu in deze tijd! Wat een respect, liefde eb warmte zeg! Traditie getrouw werd het afscheid afgesloten met many pica's! Hahah iedereen met iedereen, kind of vrijwilliger, one big family! Super! Daarna nog even eten, wat een gesmak! Dat smaakte dus goed haha! Nog even gezellig met zn allen lachen en leuk doen en de avond afsluiten! Super weer!