Day 9: Markt & voetbal

20 april 2018

Vandaag weer een dagje markt, want de laundry is niet zo snel als onze eigen wasmachine🙈 Toch maar ff wat kleding hopen te scoren.. maar wat een ontzettend leuke mensen hier zeg! We hebben een echte blanke bij ons, 1tje die niet bruin wordt🙈 ze is 'so like an angel for the people here!' Ik probeer stiekem foto's van de mensen hier te maken, maar de mensen van ons ook! Stiekem met een mobieltje de nieuwste pics proberen te catchen😂 aan te tonen dat wij in hun winkel zijn geweest of dat ze ons gespot hebben haha! Zowel op de scooter als lopend🙈 de mensen zijn wel echt heel lief en met handen en voeten komen we ver! Als we iets kochten lachten de mensen heel hard, maar wij ook! 2 euro voor een korte broek en dan nog opgelicht worden ook😂 We zien ook echt heel veel speciale handgemaakte dingen, erg leuk om dit te zien! Vooral onze hollandse engel willen ze erg graag aanraken, mensen die langs lopen en haar aanraken😂 hoe witter, hoe beter hoorden we hier al! Ze hebben zelfs whiteningscreme in plaats van bruiningscreme😂 Ook als we aan het rijden zijn, kinderen die zwaaien, lachen, hello zeggen en noem maar op! Voor sommige kinderen is het nog eng en staren, maar over het algemeen vind iedereen het leuk en interessant! Er heerst onder deze mensen echt veel warmte, liefde en humor

Niet alleen de markt, maar ook het rijden blijft bijzonder.. links en rechts inhalen, toeten om in te halen, toetend naar (zwerf) kippen en honden, om zo maar proberen zo veilig mogelijk te rijden! Erg grappig!

Na de markt lekker ff bij het tehuis geweest en samen met 1 van de kids fruit uit de boom gehaald. Hij via de boom, hangend aan een tak en lopend op het zwakke dak, en ik de lychees vangen! Wauw, zo handig hoe ze dit alles doen! Daarna iedereen blij gemaakt met vers fruit..

Ondertussen waren de andere kinderen druk om de gedenkplaats in te richten, mooi hoe ze dit samen doen! Het is erg mooi en persoonlijk geworden, wauw!

Na de lunch zijn we naar Gert gegaan, sommigen namen een duik en anderen wat kletsen! goed om dit samen te doen! Even kort in Perancak gebleven en toen op naar de voetbaltraining van 1 van de jongeren. Dit doen ze in een gebouw, het veld omringt met net, sommigen in tenue en schoenen, anderen op blote voeten.. ondertussen nog wat lekkers gehaald en samen wat gedronken met de mede toeschouwers. Natuurlijk moesten er onder de training wat foto's worden bekeken en genomen, veel plezier tussentijds!

Terug naar het tehuis en daar nog wat met de kids gedaan, Engels kletsen, dingen plannen, spelletjes spelen en iedereen deed wel iets. Daarna even wat eten en later de verjaardag van Yedi gevierd en iedereen werd getrakteerd. Nog even de kinderen verteld hoe super ze het met elkaar doen en werd de one big family benadrukt! Super! Nog ff iedereen zijn eigen ding en de dag met elkaar afsluiten! Top hoe dit zo gezamenlijk gaat! Plannen gesmeed voor het weekend, zaterdag ga ik naar Ubud en zondag naar Kuta, benieuwd wat dit ons brengt!