Day 11: Going to Ubud

22 april 2018

Nou na alle kut grappen en opmerkingen had ik verwacht afscheid te kunnen nemen van Jitska, maar toch besloten om gezamenlijk 1 nachtje Ubud te pakken! Plannen gesmeed, hotel geboekt, lekker ff op de luxe toer! Een lekker zwembad, goede douche, een schone kamer en badkamer, lekker genieten! Blondie zal ons komen ophalen en ja om 8 uur konden we weg! Nog gauw wat water halen voor onderweg, hmm alle winkels nog dicht. Na het bekende supermarktje dan maar, daar aangekomen ook dicht. Gelukkig zaten er twee balineese vrouwen die voor ons de eigenaresse gingen ophalen. Zo de winkel werd al gauw geopend, toch een voordeel toerist zijn🙈 gauw wat spullen voor in de taxi en terug naar het tehuis! Daar iedereen een knuffel gegeven en op naar Ubud!

Wauw wat gaaf om alles vanuit de auto te zien! Super gaaf! Als een echte toerist duizenden foto's maken van alles, ondanks de moeheid niet willen slapen, om maar niets van al het geweldigs te missen! Ondertussen nog even een stop bij de zwarte zee voor foto's en weer door. Fijne songs komen uit de speaker, lekker Engelse cd's, natuurlijk zelfs de backstreetboys🙈 wat een gave rit en wat hebben we onwijs veel zin aan Ubud samen nog even mee te maken! Super!

Natuurlijk onderweg veel gedronken door de warmte, niet aandenkend dat niet overal een normale wc is.. Dus ook aan deze gewoonte deelgenomen haha, zo wat hebben we het luxe in Nederland! Onderweg nog wat Balinees geoefend en een korte pauze gehad! 5 hours driving..

Onderweg begon een man vanaf buiten tegen ons te kletsen, dus had Jitska het goede idee dat ik hem een banaanchippie zou geven, bijna de hele zak kwijt🙈 staan we ff stil, komt een man lekkers proberen te verkopen haha! In plaats van deur verkopers, auto en scooter verkopers! Met het raampje open lekker veel zwaaien en lief lachen, one day feels like a queen😂

In Ubud aangekomen zagen we al gauw hoe toeristisch het was, meer blanken dan Balinesen! Lekker zoeken naar de weg, google maps liet ons in de steek.. dus onze driver praatte vanuit de auto met verschillende voorbijgangers om de weg te vinden! Wat een gezoek zeg! Zo bij een hotel aangekomen en proberen in te checken. Poh, dat was schrikken, deze mensen hadden niet van ons of van ons verblijf gehoord! Gauw alles nog maar goed nakijken en ja hoor we hadden het helemaal verkeerd! Terug de auto in, in de hoop niet geflasht te zijn.. uiteindelijk bij ons huis aangekomen, wauw wat ontzettend mooi en luxe zeg!

Gauw ff bij een Balinees restaurantje lunchen met onze driver en ff heerlijk genieten van ons privé zwembad! Na het zwemmen, tijd gemaakt om heerlijk de stad in te gaan en te genieten van dit dagje samen! Even een wijntje bij een Bistro, 6 euro voor een klein glaasje.. wel echt super leuke barretjes en shops.. we verbazen onszelf hoe gauw je aan het goedkope went! Nou onszelf dan nog maar even laten verwennen met een heerlijke massage! Een stukje van de straat af, hadden we er 1 gevonden! Wauw, wat een lieve mensen! Als stel de massages geven, de dochter in de andere kamer. De broers/zussen en ouders wonen op dezelfde plaats! Gaaf de gastvrijheid en de losse gebouwtjes bij elkaar!

In Bali hebben ze trouwens erg veel altaartjes/ kransjes bloemen met wierook op de straat staan. Dit heb ik meteen heel duidelijk gemerkt door precies met mijn voet op een wierook te gaan staan🙈 sws moet je erg goed oppassen hoer waar je loopt, want grote gaten, losse tegels etc is heel normaal!🙈

Na de massage een hapje eten in een Balinees cafeetje erg leuk, Balinese tapas! Nog even door Ubud gelopen en dat vervolgens heerlijk in alle luxe afgesloten met om 11 uur nog een plons in het water! Heerlijk, ondertussen genietend van de stralende sterren aan de hemel! Nog ff een biertje, nakletsen en heerlijk slapen in het heerlijke grote bed, met airco😍

1. Erica Wilmink:
    Wat een avontuur zeg.
    Ik kijk elke keer naar de blog uit, je schrijft ook zo leuk.
    Geniet er maar van want straks moet je weer aan de bak 😉
    Groetjes Erica 😘
  2. Lianne:
    22 april 2018
    He Erica, wat leuk dank je wel!🤗 hahaha idd dat wordt na dit nog wat🙈 maar wel lekker!😘