Day 12: Balinese planning

23 april 2018

Vroeg opstaan na de tip van onze chauffeur om naar de lokale markt in Ubud te gaan! Na weer een kort nachtje, heerlijk verwend met een luxe ontbijt wat netjes op tijd werd gebracht. Gauw even eten, de straat op om hopelijk een taxi te vinden, die ons naar onze bestemming kan brengen. Onderweg bedacht dat we een nummer hebben van een chauffeur, dus hem maar gauw gebeld. Een kwartiertje later kwam hij ons netjes ophalen en bracht ons in luxe naar de markt. Daar aangekomen wat tips gekregen qua afdingen en de marktjes in! Er was een markt voor eten en voor souvenirs. Eerst maar even kijken bij de souvenirs, om vervolgens met miskopen de markt te verlaten🙈. Deze mensen weten het erg leuk te brengen en als toerist ben je redelijk een attractie. Het ene marktje te vergelijken met Turkije, het andere rustig en lekker ons ding kunnen doen! Het afdingen, ging ons naar eigen zeggen redelijk goed af! Op een gegeven moment aangekomen bij wat locale muziekinstrumenten, leuk om dit te zien zeg! Natuurlijk moesten er souvenirs en cadeautjes meegenomen worden, dus maar eens kijken! De lieve man kon zijn geluk niet op en wist niet hoe gek die moest doen! Een gratis fluit voor beiden haha en nog even met hem op de foto! Ze hebben schijnbaar ook een morningprijs, als je als eerste wat koopt, gaan ze ervan uit dat dit geluk brengt. Met ons geld alle andere dingen aankloppen in de hoop dat dit dan ook nog wat opgeleverd🙈

Heel leuk om deze markt mee te maken, ondanks de lucht🙈 poh eerst denk je hmm dit ruikt niet lekker, totdat je vervolgens met je vingers op je neus rondloopt om maar niet te gaan overgeven😂 qua hygiëne ook, vlees/vis ligt al half te braden in de warmte, dus zul je het wel niet meemaken dat iets niet goed gaar is in een restaurant🙈

Netjes op tijd stonden we klaar om ons terug te laten vervoeren naar ons hotel! Al gauw kwam onze chauffeur en waren we rond 11 uur weer terug. We hadden nog met iemand afgesproken die we kennen vanuit het tehuis, even samen zwemmen en wat eten, gezellig! Ik zou eigenlijk met hem terug gaan naar Kuta om daar vervolgens Daisy te zien en te gaan stappen. Maar door alle drukte en hectiek van de afgelopen periode besloten om dit niet te doen. Dus heb ik voor mijzelf heerlijk een hotel geboekt!

Nu echt afscheid genomen van Jitska en door haar goed uitgezwaaid. Mijn eigen weg begon, bepakt en bezakt door alles van de markt, in de hitte, zoekend naar mijn hotel. Op elke hoek van de straat kun je wel een taxi krijgen, maar als eigenwijze Nederlander toch maar lopen. Bij het hotel aangekomen, werd ik vriendelijk begroet en kon ik meteen mijn kamer in! Heerlijk een waaier en een douche, meteen maar het bed uitproberen! 3 uur later schrok ik wakker gauw douchen en hup de stad in! Ik wil namelijk zo min mogelijk van alles missen. Lekker slenteren door de straat, mooi gebouwen, boetiekjes en mensen spotten. Als een echte toerist liep ik rond😂 even ergens wat eten en socialisen met wat mensen. Even in luxe wat anders bestellen dan 'mie goreng', lekker een verfrissende salade en smootie! Nog lekker even zitten en Google maps weer om hulp vragen om de weg weer terug te vinden! Gelukt gelukkig! Heerlijk even een momentje voor mezelf, met privacy! Nog even kletsen en bellen met wat mensen van het thuisfront. Heerlijk met een goede lauwe Bingtang erbij, al gauw weer te laat.. maar wel heerlijk genoten en heerlijk slapen!