Day 5: We went to church!

16 april 2018

Vandaag begonnen met een ontbijtje maken voor de kids, gebakken ei en scrammeld eggs! De avond ervoor al goed na gedacht over welk t-shirt er bij de sharong past! Goed voorbereid dachten we! Toch nog ff checken net van tevoren bij 1 van de meiden voor de zekerheid! Aah gelukkig mochten in onze gewone kleding. Allemaal klaar en op naar de kerk, daar aangekomen werden we vriendelijk begroet! Even handjes schudden en de bank inschuiven! Het was een simpel gebouwtje aan de drukke weg, maar wel met een beamer, drumstel en keyboard gelukkig! Nou dan naar proberen in het Balinees wat mee te zingen (mompelen). Gelukkig was er nog van alles te zien zoals bloemstukken, kerstversiering, klein kindje die als eenhoorn aankwam (babypakje) etc. Vooral leuk de meiden met de Engelse teksten op hun shirt, .whoopsie' deed me denken aan 1 van de meiden die hier rondloopt met een t-shirt 'sorry girls i love banana's'. When we asked her if she knowes what the shirt means, she didn't know🙈 Nou weer verder met de dienst, een vrouwelijke voorganger ging nog ff een stukje zingen. Nou volgens mij ben ik in het verkeerde land geboren, want hier zou ik popzangeres kunnen worden als ik het zo hoor haha. Daarna kwam de dominee en begon hij zijn gebed! Wauw dat was lang, gelukkig had ik voor mezelf een spelletje bedacht 'Playing catch the wind'. Er waren op sommige plekken aan het plafond een paar waaiers bevestigd die ronddraaienden, gelukkig kon ik ook steeds mn hoifd ff naar achter gooien om wat frisse lucht te vangen. Want het gebouwtje deed niet alleen dienst als kerk, maar ook als gratis sauna en een vreethonk voor muggen🙈 wauw naar een uur en driekwartier was het voorbij, nog even handjes schudden met een ieder uit de kerk nog weer en weer terug naar het tehuis.

We hadden besloten vandaag weer even naar gert en theo te gaan om naar weer even een verfrissende plons te nemen, te genieten van hun gastvrijheid en de wifi! Toch een andere weg genomen, wat mooi door de rijstvelden, langs de zee en zoveel moois en speciaals gezien! Ondanks dat dit het arme gedeelte is, staan er echt onwijs gave gebouwen! Bijzondere architectuur en schilderingen! Ik ga nog foto's maken, maar dit lukt niet echt vanaf de scooter!

In de avond was het tijd voor het afscheid van Edwin! Alle kids hadden wat voorbeeld heel leuk! Sommigen deden een dansje, anderen zeiden wat of speelden gitaar en/of zongen! Erg lachen, thank you for going to the waterfall of ergens anders voor. Na de stukjes werd het tijd voor het avondeten, bamisoep of wat het was, erg lekker! Vervolgens met elkaar de foto's van de dag gekeken en ontzettend gelachen, wat leuk alles en iedereen met elkaar! One big family!

1. Erica Wilmink:
    16 april 2018
    Mooie foto’s, prachtige natuur.alleen maar genieten 😘
  2. Margret, Wiebe en Liz:
    16 april 2018
    Wow, ziet er weer super gaaf uit😍