Een kleine bijdrage maakt blij!

2 mei 2018 - Negara, Indonesië

Ik had voordat ik vertrok gevraagd of mensen een bijdrage wouden leveren voor de stichting zodat de kids een betere toekomst hebben. Van sommige mensen kreeg ik geld om zelf te investeren in de kinderen, dit heb ik op verschillende manieren gedaan en ook al veel eigen geld geïnvesteerd! We hebben de kinderen vaak meegenomen en getrakteerd, maar ook ondersteund in praktische dingen. Veel kinderen hebben vaak niet genoeg geld voor benzine, dus moeten ze lopend naar school. Kunnen ze niet ergens heen, omdat de afstanden vaak te ver zijn.. De helmen van veel kinderen (als ze die al hebben), zijn vaak kapot.. Terwijl wij in het begin schrokken en moesten lachen om de onveilige situaties hier in het verkeer. Een erg belangrijke basisbehoefte een goede helm, hier hebben we gelukkig al verscheidene kinderen aan geholpen! De kinderen lopen hele dagen op slippers en/of blote voeten, gelukkig hebben nu alle kinderen ook 1 paar gympen! Veel hebben deze schoenen tweedehands gekregen, maar wat lopen ze er tevreden mee rond! Sokken en ondergoed is schaars hoorden we al, net als potten en pannen in de keuken! We hebben al pannen en theedoeken gekocht. Kopjes voor alle kinderen zijn er ook niet genoeg, er wordt zelfs heel erg bezuinigd op zeep en afwasmiddel, dan hebben we het nog niet eens over de andere minimale middelen. Na al wat geïnventariseerd te hebben, blijken er nog veel dingen nodig te zijn. (Schooltassen, nieuwe/goede slippers, ondergoed, sokken, verzorgingsproducten etc.)

We zijn ook erg geschrokken van de ontzettend doorgezakte matrassen, kinderen zonder bed, de smerige kussens etc. Ook de ouderdom van de kamers, een beetje nieuwe verf aan de muur zal goed zijn. Wat nieuwe spellen, want alles wordt erg intensief gebruikt, maar vooral ook schoolspullen zoals schriften, pennen, boeken, schooluniformen en andere materialen zijn hard nodig. In gesprek met de jongeren komen ook bandages voor het sporten en sportkleding naar voren, zo is er nog van alles nodig!

De kinderen krijgen 1 keer per maand wel een pakketje met wat basisbehoeften en iets leefgeld, maar dit is niet genoeg. Wel heftig om er bij stil te staan, hoe goed en luxe wij het hebben! Ondanks de armoede zijn de kinderen veelal blij en wordt er op een creatieve manier met de minimale spullen omgegaan. Toch zouden we de kids zo veel meer gunnen, dus zou ik willen vragen of jullie ons er bij willen helpen. Ik ga straks zelf tussentijds even bij het tehuis weg om wat andere dingen te doen, maar kom mijn laatste weken terug. Ik zou het super vinden als jullie een bijdrage zouden willen doneren op mijn rekening, zodat we dit in de laatste week kunnen investeren in de kinderen. Voor elke euro die ik binnenkrijg kunnen we weer een kind blij maken en helpen voorzien in basisbehoeften. Dus mochten jullie iets kunnen missen en dit willen investeren in de kids, wil ik jullie vragen om dit over te maken naar:

>L.J. ten Brinke Nl18 RABO 0317 4542 50<

Ik zal jullie dan ook op de hoogte houden van wat er mee wordt gedaan!

1. J vd Boogaard:
    2 mei 2018
    Wat leuk Lianne en goed om het eens te zien lijkt me. Véél succes en we zullen wat over maken vd kinders 🍀👍, Gr Ton & José